20 sierpnia 2018

Feedback dla dostawców – czy konieczny?

Ryzyko dostaw i komunikacja Realizacja efektywnych zakupów biznesowych w sytuacjach związanych ze zwiększonym ryzykiem dostaw wymaga zdecydowanie lepszej komunikacji z dostawcami. Zarówno zabezpieczenie dostaw, jak i partnerstwo oparte na wydajności oparte jest na relacjach, wzajemnym zaufaniu, a przede wszystkim na dobrze poznanych partnerach biznesowych. Taki sposób myślenia i działania będzie […]
25 lipca 2018

Jak zwiększyć liczbę ofert od dostawców ?

Eksperci w komunikacji Pozyskiwanie ofert handlowych jest jednym z podstawowych działań osób pracujących na stanowiskach kupców realizujących zakupy w sposób tradycjonalny oraz przy pomocy platformy zakupowej. I nie chodzi w tym tylko o to, aby kupić i dostarczyć produkt lub usługę  ale o to, aby ten zakup zoptymalizować pod kątem ceny […]
9 lipca 2018

Realizacja zakupów B2B na przykładzie macierzy Kraljicia

Wstęp Zakupy stanowią jedną kluczowych funkcji przekładających się na wyniki finansowe osiągane przez każde przedsiębiorstwo. Wpływ tego procesu jest oczywiście uzależniony od domeny działalności biznesowej i w większym stopniu będzie wpływał na zysk w przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych niż usługowych. Znaczenie zakupów rośnie wraz z intensywniejszą konkurencją, z którą boryka się […]
18 czerwca 2018

TOP 5 najlepszych praktyk zakupowych

Gdzie są obecnie zakupy B2B ? Rozwijamy się niewątpliwie. Więcej szkoleń, konferencji, lepsze kompetencje i wyższa jakość pracy. W firmach małych i dużych, krajowych i zagranicznych. Nasz świat zakupów idzie w dobrym kierunku. Podejmujemy lepsze decyzje, bardziej skupiamy się na analizach i rozmawiamy o szerszej perspektywie. Czy na tym etapie […]
15 maja 2018

Jabłko do jabłka, czyli o co chodzi z wyborem dostawcy ?

Gracze i zawodnicy Cena? A może jakość? Również termin płatności musi być dobry! Podstawą wyboru ofert handlowych powinny być dobrze sformułowane kryteria oceny. Oczywiście nie w każdej sytuacji zakup będzie sformalizowany. A może podejdźmy do zakupów w trochę inny sposób? Na typowych rynkach jest konkurencja – prawda? No tak. Więc […]
27 kwietnia 2018

Dobre praktyki przy wdrażaniu Platformy Zakupowej

Zmiana Platforma zakupowa, to nie tylko miejsce gdzie spotykają się kupcy i dostawcy aby realizować swoje interesy handlowe. To przede wszystkim innowacyjne narzędzie wykorzystujące nowe technologie, które daje szeroki wachlarz funkcji do zarządzania procesem zakupowym w przedsiębiorstwach.  Wdrożenie platformy zakupowej w firmie burzy pewien ład i porządek, ale tego rodzaju […]
22 marca 2018

Czy e-aukcje wykluczają negocjacje tradycyjne ?

Definicje, definicje, definicje Oczywiście jako producent oprogramowania powinienem napisać że tak, bo przecież aukcje elektroniczne są nowocześniejszą formą prowadzenia negocjacji. Jednakże praktyka, zwłaszcza ta najlepsza praktyka, jest dużo bardziej skomplikowana. Negocjacje konwencjonalne stanowią, oprócz aukcji elektronicznych, jedno z dwóch narzędzi realizacji dogrywki, czyli inaczej optymalizacji warunków ofert handlowych. Pojęcie negocjacji […]