15 stycznia 2019

Wiedza i rozwój kompetencji kupców w badaniach – część 1.

Kluczowy obszar biznesu Zakupy biznesowe  stanowią jedną z wielu funkcji przedsiębiorstw oraz firm usługowych. Od kilku lat właściciele, zarządy firm oraz kadra menedżerska większą uwagę poświęcają temu procesowi. Wpływ zakupów na wyniki finansowe jest oczywisty i nie wymaga dodatkowego komentarza. Oprócz realizowanych oszczędności pojawia się dodatkowo zagadnienie związane ze zwiększaniem […]
17 grudnia 2018

Zarządzanie konkurencyjnością wśród dostawców

O teorii słów kilka Zarządzanie konkurencyjnością wśród dostawców wydaje się być procesem oczywistym w odniesieniu do kategorii zakupowych obarczonych małym ryzykiem, przy jednocześnie większych wartościach. Czemu takie działania mają służyć ? Przede wszystkim chodzi o uzyskanie lepszych warunków współpracy z dostawcą na wielu płaszczyznach. Oczywiście chodzi o cenę, ale też […]
30 listopada 2018

Negocjacje przyszłości

Na starcie Motywacją napisania niniejszego artykułu był mój poprzedni artykuł, dotyczący sztucznej inteligencji wykorzystanej w procesie zakupów biznesowych. Obecnie postanowiłem na warsztat wziąć temat negocjacji prowadzonych pomiędzy kupcami oraz dostawcami oraz przemyśleć, jak może to wyglądać w przyszłości.   Dzisiaj Dzisiaj negocjujemy. Bardzo dużo negocjujemy, a przynajmniej tak twierdzimy. Od […]
30 listopada 2018

Sztuczna inteligencja, czyli o roli kupca przyszłości

Kierunek Z całą pewnością świat pędzi do przodu. Technologie, robotyzacja, automatyzacja, sztuczna inteligencja będą zmieniać nasze życie prywatne oraz zawodowe. Już dzisiaj można przeczytać prognozy dotyczące zawodów, które mogą zniknąć ze względu na rozwój cywilizacji. Zagadnienie będzie również dotyczyć zakupów biznesowych, co związane jest z główną ideą tego procesu, skoncentrowaną […]
30 listopada 2018

Gra handlowa w zakupach

Dwa światy Sprzedaż. Jedna z najważniejszych i podstawowych funkcji przedsiębiorstw oraz firm usługowych. Ogromna liczba szkoleń, literatury, oprogramowania, baz wiedzy. Duże zainteresowanie zarządów, właścicieli oraz dobrze opracowane programy motywacji finansowej. Jednak handel to nie tylko sprzedaż ale także zakupy. Drugi świat. Inny. Mniej know-how. Mniejszy nacisk na efektywność oraz rozwój […]
20 sierpnia 2018

Feedback dla dostawców – czy konieczny?

Ryzyko dostaw i komunikacja Realizacja efektywnych zakupów biznesowych w sytuacjach związanych ze zwiększonym ryzykiem dostaw wymaga zdecydowanie lepszej komunikacji z dostawcami. Zarówno zabezpieczenie dostaw, jak i partnerstwo oparte na wydajności oparte jest na relacjach, wzajemnym zaufaniu, a przede wszystkim na dobrze poznanych partnerach biznesowych. Taki sposób myślenia i działania będzie […]