3 października 2024

AI – szansa czy zagrożenie dla zakupów B2B

Rozmawiamy o potencjale technologii AI, szansach i zagrożeniach generatywnej sztucznej inteligencji. Czego poza poczuciem humoru brakuje na dziś sztucznej inteligencji? AI – pierwsze wrażenie Wiele osób wyrobiło sobie zdanie na temat AI na podstawie pierwszego wrażenia. Czy słusznie? AI nieustannie się zmienia. Generowane odpowiedzi zależne są od rozmówcy, czyli od […]
25 września 2024

Strategiczne zarządzanie zakupami

Podobno strategia jest jak Yeti. Wszysyc o niej mówią, a nikt jej widział. Aby zarządzać strategicznie, trzeba mieć strategię. Z tym nie dyskutujemy. Jednak zarządzanie zakupami często kojarzone jest jako zarządzanie kategorią zakupową. Mówiąc o zakupach w tej rozmowie patrzymy na zakupy szerzej. Prezentujemy przykłady dokumentów strategicznych i operacyjnych, omawiamy […]
7 stycznia 2023

Polityka i strategia zakupowa

Podstawą profesjonalizacji zakupów biznesowych jest opracowanie strategii zakupowej, a także polityki zakupowej. Strategia zakupowa dotyczy zarówno kategorii zakupowych oraz pozostałych aspektów takich jak: organizacja zakupów, kompetencje kupców, wykorzystanie narzędzi IT. Kluczową kwestią pozostaje wypracowanie strategii na tle strategii generalnej biznesu. Służą do tego np. takie narzędzia jak macierz badania współzależności. […]
7 stycznia 2023

Ocena i rozwój dostawców

Ocena dostawców dotyczy w zasadzie każdej firmy produkcyjnej. Jak ją jednak zorganizować, aby nie pozostała jedynie procedurą realizowaną na potrzeby audytu ? Aby odpowiedzieć na powyższe pytanie warto przeanalizować sens prowadzenia oceny dostawców, a zwłaszcza przełożenie oceny na rozwój dostawców. Jakich dostawców oceniać ? Czym się kierować przy doborze do […]
25 listopada 2022

Automatyzacja procesu zakupowego

Automatyzacja procesu zakupowego wydaje się być jednym z ważniejszym wyzwań współczesnego świata zakupów B2B. W wielu firmach rośnie świadomość strategicznej roli zakupów, co w szczególności dotyczy wpływu na zysk firmy, ryzyka wynikające ze współpracy z dostawcami, a także potrzeby budowania relacji z dostawcami w celu zapewnienia jakości i wartości dostarczanej […]
25 listopada 2022

Analizy i raporty w zakupach biznesowych

Podstawą dobrych decyzji dotyczących zakupów B2B powinien być dobrze przygotowany zestaw raportów oraz analiz. Wdrożenie systemu informacyjno-decyzyjnego stanowi wyzwanie dla każdej organizacji zmierzającej w kierunku profesjonalizacji funkcji zakupowej. Zestawienia, raporty, czy może dashboardy ? Obejżyj webinar na temat raportowania oraz analiz zakupowych i dowiedz się więcej w tym ciekawym temacie. […]
25 listopada 2022

Negocjacje elektroniczne z dostawcami

Negocjacje. Jedno z podstawowych działań zakupów realizowanych zarówno przez profesjonalnych kupców, jak i klientów wewnętrznych. Czym różnią się zakupy tradycyjne od zakupów elektronicznych ? Czy są bardziej efektywne ? Jak łączyć podejście konwencjonalne z elektronicznym ? Na te i inne pytania odpowie Tomasz Wudarzewski oraz Michał Szlachcic w trakcie webinaru […]