9 marca 2018

Platforma zakupowa – nowoczesna dokumentacja zakupowa

Formalizacja zakupów Zakupy biznesowe stanowią z całą pewnością interdyscyplinarny obszar łączący zarówno twarde zagadnienia dotyczące znajomości kategorii zakupowych, branż, finansów, prawa narzędzi prognozowania, statystyki, ale także komunikacji, psychologii, technik negocjacyjnych. Niezwykle ważną rolę w procesie odgrywają zagadnienia związane z zarządzaniem wydatkami zakupowymi, w szczególności problematyką transparentności. W związku z powyższym […]
5 lutego 2018

Cena wyjściowa na aukcjach elektronicznych

Rok 2017 był rekordowym pod względem przeprowadzonych aukcji elektronicznych na Platformie Zakupowej Logintrade. Wynik 20 538 zrealizowanych licytacji jest o blisko 40% wyższy w porównaniu z rokiem poprzednim. Biorąc pod uwagę, że aukcje coraz częściej wykorzystywane są w sektorze publicznym, rok 2018 może przynieść kolejny rekordowy wzrost w ilości przeprowadzanych aukcji, a […]
10 stycznia 2018

Platforma zakupowa – e-aukcje w praktyce

Wprowadzenie  E-aukcje stanowią jedno z podstawowych narzędzie w obszarze e-zakupów. Każda platforma zakupowa posiada tą podstawową funkcjonalność. Rosnąca z roku na rok popularność zastosowania aukcji elektronicznych wymaga opracowania metodyk oraz najlepszych praktyk. W szczególności praktyczny problem dotyczy nie tylko zastosowania odpowiedniej strategii aukcyjnej, ale przede wszystkim implementacji tego typu rozwiązań […]
5 grudnia 2017

Projektowanie strategii zakupowej

Plan strategiczny Dokument planu strategicznego występuje w powiązaniu z innymi kluczowymi dokumentami do których możemy zaliczyć regulamin czy też procedurę zakupową. O ile powyższe dokumenty będące elementem struktury organizacyjnej opisują procesy i działania o charakterze powtarzalnym, o tyle strategia będzie zawierała zwykle opis projektów o charakterze doraźnym, z których niektóre […]
28 lipca 2017

Skuteczne zapytanie ofertowe na platformie zakupowej

Zapytania ofertowe (funkcja na platformie zakupowej) stanowią jedno z podstawowych narzędzi komunikacji pomiędzy kupcami oraz dostawcami w procesie sourcingu. Ich zastosowanie wpływa przede wszystkim na efektywność w pozyskiwaniu ofert, ale także na komunikację, a docelowo wizerunek firmy kupującej. W wielu sytuacjach podejście do zapytania ofertowego ma ścisły związek z ilością pracy […]
21 czerwca 2017

Metodyka wyliczania oszczędności w zakupach B2B

Temat oszczędności w zakupach biznesowych zdecydowanie spopularyzował się w czasach kryzysu światowego w latach 2008-2010. Właściciele biznesów oraz zarządy firm w sposób szczególny zaczęli się przyglądać wydatkom związanym nie tylko z zatrudnieniem, ale także z zakupami. Uruchomiono wiele projektów ukierunkowanych na obniżenie kosztów zakupów oraz w sposób naturalny zaczęto wyliczać […]
1 czerwca 2017

Zakupy 2.0 – nowe spojrzenie

Kryzys gospodarczy  w 2008 r. wymusił na firmach realizację projektów zorientowanych na wypracowanie oszczędności, a także na inne spojrzenie na funkcję zakupów w przedsiębiorstwach. Wiele przedsiębiorstw było postawione przed problemem redukcji kosztów w celu zachowania płynności finansowej oraz zapobieganiu negatywnym skutkom kryzysu. To właśnie w takich warunkach zarządy firm zwróciły […]