3 kwietnia 2025

Od strategii do działania: skuteczne narzędzia dla działu zakupów

Strategia to coś więcej niż dokument – to plan na zwycięstwo. W dzisiejszym świecie biznesu nie możemy pozwolić sobie na strategię pisaną na dekadę czy pięć lat do przodu. Jak więc skutecznie budować i wdrażać strategie zakupowe, aby były realnym wsparciem dla organizacji? O tym rozmawiali Tomasz Wudarzewski z Logintrade/Zingflow […]
27 marca 2025

Luka cyfrowa w zakupach B2B – wyzwania, możliwości i kierunki rozwoju

Czy Twoja firma jest gotowa na cyfrową transformację? W erze dynamicznego rozwoju technologii, cyfryzacja procesów zakupowych stała się nieuniknionym krokiem dla firm dążących do optymalizacji działań. Jednak między dostępnymi narzędziami a ich rzeczywistym wykorzystaniem często istnieje znacząca luka cyfrowa. Czym ona jest? Jakie wyzwania stoją przed organizacjami i jakie kroki […]
27 lutego 2025

Udział kupców w zakupach klientów wewnętrznych

W dynamicznie zmieniającym się świecie zakupów B2B rola kupców oraz klientów wewnętrznych ulega ciągłym modyfikacjom. W wielu organizacjach pojawia się pytanie: w jakim stopniu kupcy powinni angażować się w zakupy klientów wewnętrznych? Jakie są zalety i wyzwania decentralizacji zakupów? Jak skutecznie podzielić zadania, aby proces zakupowy był efektywny? O tych […]
24 lutego 2025

OWZ vs OWS w zakupach B2B

Podczas naszego ostatniego webinaru Tomasz Wudarzewski z Logintrade gościł Michała Gajowczyka z kancelarii SDZLEGAL Schindhelm, by porozmawiać o tym, jak Ogólne Warunki Zakupów (OWZ) i Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS) wpływają na organizację procesów zakupowych w B2B. W trakcie rozmowy omówiliśmy nie tylko podstawowe definicje, ale także praktyczne aspekty stosowania OWZ […]
31 stycznia 2025

Wyzwania zakupowe na 2025 rok – jak się przygotować?

Świat zakupów dynamicznie się zmienia. Globalna niestabilność, rozwój technologii, ESG, cyberzagrożenia – wszystko to wpływa na sposób, w jaki firmy podchodzą do zarządzania zakupami. W 2025 roku działy zakupów staną przed nowymi wyzwaniami, które wymuszą dostosowanie strategii i narzędzi. Jakie zmiany będą miały największy wpływ? Jak się do nich przygotować? […]
17 stycznia 2025

Podejmowanie decyzji zakupowych w biznesie

Proces podejmowania decyzji zakupowych w firmach jest złożony i dynamiczny, szczególnie w środowisku biznesowym, które nieustannie się rozwija. Wraz z rozrostem organizacji decyzje zakupowe stają się bardziej sformalizowane i angażują wiele osób oraz zespołów. Jak wygląda ten proces, jakie są główne kategorie zakupowe, i kto odgrywa kluczowe role w podejmowaniu […]
5 grudnia 2024

Zrozumieć drugą stronę: Zakupy i sprzedaż – na styku priorytetów

Świat zakupów i świat sprzedaży to dwa odrębne uniwersa, które jednak muszą ze sobą współpracować, by osiągnąć wspólne cele biznesowe. Zrozumienie odmiennych priorytetów, postrzegania procesów i stylów pracy może prowadzić do efektywniejszej współpracy, a co za tym idzie – lepszych wyników dla obu stron. Przyjrzyjmy się kluczowym aspektom tej dynamicznej […]