Aukcje elektroniczne
Zapotrzebowania
W każdej firmie powstają potrzeby zakupowe związane z realizowaną działalnością biznesową. Różne rodzaje tych potrzeb oraz metody ich akceptacji wymagają wykorzystania elastycznych i profesjonalnych narzędzi informatycznych.
Na platformie zakupowej klienci wewnętrzni mogą składać zapotrzebowania, które następnie kierowane są do osób akceptujących i po pozytywnej ich weryfikacji przekazywane do kupców odpowiedzialnych za realizację. Rozwiązania e-procurement ułatwiają komunikację pomiędzy klientami wewnętrznymi, kupcami oraz managerami.
Platforma zakupowa posiada funkcję workflow, ułatwiającą obieg i akceptację dokumentów związanych z potrzebami zakupowymi firmy.
Korzyści
Przyspieszenie czasu realizacji zapotrzebowań
Śledzenie aktualnych statusów realizacji
Ułatwienie komunikacji w ramach zapotrzebowań
Zapytania ofertowe (RFX)
Realizacja zakupów biznesowych w odniesieniu do wybranych kategorii wymaga pozyskania ofert handlowych od współpracujących lub potencjalnych dostawców.
Platforma zakupowa umożliwia proste i intuicyjne tworzenie zapytań ofertowych (RFI, RFP, RFQ), a następnie ich przesyłanie do dostawców lub publikowanie na portalu. Zainteresowani dostawcy mają możliwość składania ofert handlowych, które analizowane są przez kupców.
Po zebraniu ofert handlowych kupiec może kontynuować postępowanie w formie negocjacji lub aukcji elektronicznej.
Korzyści
Szybszy wybór dostawcy
Lepsze oferty handlowe
Ułatwienie komunikacji z dostawcami
Aukcje elektroniczne
Aukcje elektroniczne stanowią skuteczną alternatywę dla tradycyjnych negocjacji handlowych. Są narzędziem wspierającym dokonywanie zakupów, w którym dostawcy prezentują on-line swoją ofertę handlową.
Zaawansowana metodyka aukcyjna umożliwia osiąganie bardzo dobrych wyników w odniesieniu do ceny oraz innych kryteriów wyboru oferty.
Na platformie zakupowej dostępne są m.in. aukcja angielska, japońska, holenderska, multiobiektowa i wielokryterialna.
Korzyści
Skrócenie czasu negocjacji z dostawcami
Lepsze oferty handlowe
Prosty i czytelny sposób wyboru oferty
Katalogi i zamówienia
We współpracy z dostawcami istotnym procesem jest wywoływanie dostaw przez kupców oraz klientów wewnętrznych. Moduł katalogów i zamówień pozwala na łatwą realizację zakupów.
Wizualizacja produktów umożliwia dokonanie właściwego wyboru. Narzędzia do akceptacji koszyków i zamówień pozwalają na kontrolę realizowanego procesu, co jest niewątpliwą zaletą platform zakupowych.
Korzyści
Skrócenie czasu realizacji zamówień
Wizualizacja produktów w katalogach
Ułatwienie komunikacji pomiędzy klientami wewnętrznymi, kupcami i dostawcami
Zarządzanie umowami
Efektywna współpraca z dostawcami wynika z podpisanych umów handlowych, stanowiących ważną dokumentację w zakupach biznesowych. Przechowywanie umów, a także monitoring ich realizacji powinny być zorganizowane w sposób umożliwiający szybkie dotarcie do niezbędnych informacji.
Moduł umów (e-Kontrakt) zapewnia skuteczne i jednocześnie proste i intuicyjne zarządzanie tymi dokumentami.
Korzyści
Łatwy dostęp do kluczowych informacji
Śledzenie realizacji umów
Archiwizowanie dokumentów powiązanych z umowami
Ocena dostawców
Jakość oferowanych produktów dla klientów jest uzależniona od pracy dostawców. Ocena współpracujących firm stanowi istotny element w ramach zarządzania zakupami oraz szeroko rozumianą jakością.
Platforma zakupowa umożliwia przeprowadzanie zarówno prostych jak i złożonych ocen dostawców. Zebrane dane pozwalają na efektywne zarządzanie procesem kwalifikacji, a także rozwoju dostawców.
Korzyści
Budowanie know-how o współpracujących dostawcach
Skrócenie procesu oceny dostawców
Możliwość zarządzania bazą dostawców